Între concepte și principii la conservarea-restaurarea componentelor artistice ale domului din Timișoara – ctitorie imperială a curții vieneze

La ora apariției acestui articol, restaurarea și conservarea Domului Romano-Catolic din Timișoara se află în pragul finalizării, un vast șantier în care s-au desfășurat lucrări de o mare complexitate pe toate tehnicile impuse de întreaga gamă a componentelor artistice: pictură murală, sculptură în lemn policrom, pictură în tehnica uleiului pe pânză, piatră, stucomarmură și stucaturi, uși monumentale, ferestre și mobilier eclezial, vitralii și metal.
O serie de opțiuni ale coordonatorilor echipei de restauratori de pictură murală și de lemn policrom, mai puțin comune în derularea unei metodologii clasice de intervenție, vor fi înțelese mai bine cu condiția parcurgerii evenimentelor prin care a trecut catedrala în timpul istoric. În prezentarea faptelor am corelat datele de arhivă ațât cu rezultatele cercetărilor preliminare, dar și cu cele care au însoțit în permanență intervențiile propriu-zise.

Autor:

Ioan Darida – Expert restaurator patrimoniu fix și mobil – SC. Danart RESTAURĂRI S.R.L.,
Lector la Universitatea din Pitești, Facultatea de Teologie, Litere, Istorie și Arte, secția Artă Sacră.
Dintre lucrări, amintim: Palatul Baroc din Timișoara, Primăria și Liceul Moise Nicoară din Arad, Biserica Mănăstirii Golia – Iași, Biserica Sf. Nicolae Șelari din București, Biserica Sf. Arhangheli Mihail și Gavriil din Topoloveni-Inuri, Palatul Băncii Naționale București, etc.

Caietele restaurării 2021, pp. 10-23

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *